Πόση ώρα μπορεί να σε κρατήσει ξύπνιο ένα φλιτζάνι καφέ;

posi_wra

«Πιες ένα φλιτζάνι καφέ να ξυπνήσεις!», «Εγώ αν δεν πιώ καφέ δεν μπορώ να ανοίξω το μάτι μου». Αυτές είναι μερικές από τις πιο κοινές φράσεις που θα πει κάποιος για να δείξει πως όχι μόνο αγαπά τον καφέ αλλά τον έχει συνδέσει και με το πρωινό του ξύπνημα και  αυτό γιατί ο καφές, ως γνωστό, διεγείρει το νευρικό σύστημα. Καθώς η καφεΐνη εισέρχεται στο σώμα σου, αυξάνεται ο καρδιακός ρυθμός και η πίεση και έτσι αυξάνονται τα επίπεδα ενέργειας, βελτιώνεται η διάθεσή και ως επί το πλείστων… ξυπνάς.

Κάθε άτομο βιώνει την επίδραση της καφεΐνης με διαφορετικό τρόπο και τα αποτελέσματά της δε διαρκούν σε όλους το ίδιο. Για το λόγο αυτό σε κάποια άτομα διαρκούν περισσότερο και σε άλλα λιγότερο.

Τα αποτελέσματα του καφέ θέλουν περίπου 15-45 λεπτά, από την ώρα κατανάλωσης για να φανούν. Ένα φλιτζάνι καφέ με μέσο όρο ζωής μπορεί να κρατήσει κάποιον «ξύπνιο» περίπου 5 ώρες. Αν κάποιος οργανισμός είναι πιο ευαίσθητος στην πρόσληψη καφεΐνης, τότε τα αποτελέσματα της μπορεί να διαρκέσουν περισσότερη ώρα. Επιπλέον παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν τις ώρες που μπορεί να σε κρατήσει σε εγρήγορση ο καφές, είναι το κατά πόσο ο οργανισμός σου είναι ανθεκτικός στην καφεΐνη και την έχει συνηθίσει, αλλά και η ηλικία ακόμη και το βάρος σου.

Εκτός όμως από τις ώρες που μπορεί να σε κρατήσει ξύπνιο ένα φλιτζάνι καφέ, τα παραπάνω μπορούν να επηρεάσουν τον ύπνο σου. Καθώς η καφεΐνη παραμένει στο σώμα όλη τη μέρα, συνεπώς και τα αποτελέσματα αυτής. Όσο περισσότερους καφέδες πίνει κάποιος μέσα στη μέρα τόσες περισσότερες πιθανότητες έχει να μην κοιμηθεί καλά το βράδυ. Στην περίπτωση που είσαι λάτρης του καφέ αλλά έχεις παρατηρήσει πως οι πολλοί καφέδες σε επηρεάζουν και δε σε αφήνουν να κοιμηθείς το βράδυ, δοκίμασε να pντεκαφεϊνέ.

Τέλος, μην ξεχνάς πως καφεΐνη περιέχουν και άλλα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης όπως π.χ. τα αναψυκτικά και το τσάι.

«Πιες ένα φλιτζάνι καφέ να ξυπνήσεις!», «Εγώ αν δεν πιώ καφέ δεν μπορώ να ανοίξω το μάτι μου». Αυτές είναι μερικές από τις πιο κοινές φράσεις που θα πει κάποιος για να δείξει πως όχι μόνο αγαπά τον καφέ αλλά τον έχει συνδέσει και με το πρωινό του ξύπνημα και  αυτό γιατί ο καφές, ως γνωστό, διεγείρει το νευρικό σύστημα. Καθώς η καφεΐνη εισέρχεται στο σώμα σου, αυξάνεται ο καρδιακός ρυθμός και η πίεση και έτσι αυξάνονται τα επίπεδα ενέργειας, βελτιώνεται η διάθεσή και ως επί το πλείστων… ξυπνάς.

Κάθε άτομο βιώνει την επίδραση της καφεΐνης με διαφορετικό τρόπο και τα αποτελέσματά της δε διαρκούν σε όλους το ίδιο. Για το λόγο αυτό σε κάποια άτομα διαρκούν περισσότερο και σε άλλα λιγότερο.

Τα αποτελέσματα του καφέ θέλουν περίπου 15-45 λεπτά, από την ώρα κατανάλωσης για να φανούν. Ένα φλιτζάνι καφέ με μέσο όρο ζωής μπορεί να κρατήσει κάποιον «ξύπνιο» περίπου 5 ώρες. Αν κάποιος οργανισμός είναι πιο ευαίσθητος στην πρόσληψη καφεΐνης, τότε τα αποτελέσματα της μπορεί να διαρκέσουν περισσότερη ώρα. Επιπλέον παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν τις ώρες που μπορεί να σε κρατήσει σε εγρήγορση ο καφές, είναι το κατά πόσο ο οργανισμός σου είναι ανθεκτικός στην καφεΐνη και την έχει συνηθίσει, αλλά και η ηλικία ακόμη και το βάρος σου.

Εκτός όμως από τις ώρες που μπορεί να σε κρατήσει ξύπνιο ένα φλιτζάνι καφέ, τα παραπάνω μπορούν να επηρεάσουν τον ύπνο σου. Καθώς η καφεΐνη παραμένει στο σώμα όλη τη μέρα, συνεπώς και τα αποτελέσματα αυτής. Όσο περισσότερους καφέδες πίνει κάποιος μέσα στη μέρα τόσες περισσότερες πιθανότητες έχει να μην κοιμηθεί καλά το βράδυ. Στην περίπτωση που είσαι λάτρης του καφέ αλλά έχεις παρατηρήσει πως οι πολλοί καφέδες σε επηρεάζουν και δε σε αφήνουν να κοιμηθείς το βράδυ, δοκίμασε να pντεκαφεϊνέ.

Τέλος, μην ξεχνάς πως καφεΐνη περιέχουν και άλλα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης όπως π.χ. τα αναψυκτικά και το τσάι.

KUDU NEWSLETTER

Subscribe to our mailing list. Stay tuned with special offers and exclusive news!