Πολιτική του καταναλωτή – Πώς συνδέεται ο καφές με τον ακτιβισμό;

shutterstock_299532509 (1)

Πόσο “ισχυρή” είναι -πράγματι- μια κούπα καφέ;  Μπορεί, όντως ο καφές να γίνει μέσω άσκησης πολιτικής πίεσης; Η απάντηση είναι πως ναι.

Ας ξεκινήσουμε με όσα γνωρίζουμε ήδη:

  • Ο καφές είναι ένα από τα πιο διαδεδομένα προϊόντα παγκοσμίως. Κάθε χρόνο, καταναλώνονται πάνω από 2 δισεκατομμύρια κούπες καφέ σε όλο τον κόσμο.
  • Από την παραγωγή του εξαρτώνται δεκάδες εκατομμύρια οικογένειες σε αναπτυσσόμενες χώρες ενώ σε αρκετές από αυτές αποτελεί το 50% των εσόδων τους.
  • Για πολλά χρόνια, μάλιστα, ο καφές ερχόταν δεύτερος -μετά το πετρέλαιο- ως πηγή ξένου συναλλάγματος για τις χώρες- παραγωγούς.

Δεδομένων των παραπάνω (αλλά και πολλών ακόμα παραγόντων), είναι εύκολο να ασκήσει κανείς πίεση στις κυβερνήσεις των χωρών-παραγωγών με τη βοήθεια του καφέ αλλά και στις εταιρείες που τον εμπορεύονται.

Αυτό, όμως, δεν ονομάζεται ακτιβισμός.

Ο ακτιβισμός εισέρχεται στο “παιχνίδι” όταν όλα τα παραπάνω πραγματοποιούνται για την επίτευξη ενός ανώτερου, ηθικού σκοπού.

Ο ηθικός αυτός σκοπός μπορεί να λάβει τόπο οπουδήποτε, οποτεδήποτε.

Ο ακτιβισμός του καφέ μπορεί να ξεκινά από τις προτιμήσεις ενός καταναλωτή ως προς το από που θα αγοράσει τον καφέ του και να φτάνει μέχρι την συμμετοχή σε διαπραγματεύσεις ή μποϊκοτάζ κατά υποκειμένων που κάνουν ανήθικο εμπόριο.

Κοινώς, αυτό το είδος πολιτικής φράσης είναι κίνημα αλλά και αγορά.

Κίνημα επειδή οι καταναλωτές επιλέγουν να δραστηριοποιηθούν υπέρ της ενημέρωσης του κοινού και κατά της εκμετάλλευσης των αδυνάτων.

Αγορά επειδή όλο αυτό γίνεται καθαρά μέσω των καταναλωτικών τους επιλογών.

Μπορεί να μην το φανταζόσουν ποτέ αλλά ο δρόμος για να κάνεις την διαφορά μπορεί να ξεκινήσει, όντως, από κάτι τόσο μικρό όσο μια κούπα καφέ.

 

KUDU NEWSLETTER

Subscribe to our mailing list. Stay tuned with special offers and exclusive news!